خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

قصد دارم با نوشتن در این وبلاگ توانایی نگارش خودم رو بالا ببرم،
چه بهتر که از مزایای جانبی هم بهره برده باشم:
اول اینکه سیر زمانی افکارم رو ثبت کنم
و دوم در ترویج انتقاد همراه راه حل، کمکی کرده باشم

من لیسانس ریاضی محض امیر کبیر خوندم و الان هم در مقطع ارشد رشته بانکداری اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در حال تحصیل هستم.

طبقه بندی موضوعی

بنزین سوپر

يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵ ب.ظ

در رابطه با نرخ گذاری محصولات، بخصوص محصولات دولتی اون هم توی این شرایط اقتصادی باید به درآمد کل و توان مصرف کنندگان توجه ویژه ای کرد، یکی از بهترین فرصت ها در راستای مالیات بر ثروتمندان که میزان مصرف رو هم تحت تاثیر قرار نمیده و کیفیت زندگی مصرف کنندگانش (ثروتمندان) رو تحت تاثیر قرار نمیده بنزین سوپر هست.

البته علاقه داشتم که یک کار میدانی هم در این زمینه انجام بدم و چند روزی رو توی پمپ بنزین های مختلف بگذرونم و ببینم چند درصد ماشین هایی که از بنزین سوپر استفاده میکنن قیمت بالای 80 میلیون تومان دارن، چه درصدی ماشین های بالای 100 میلیون. اما تصور ذهنیم این هست که بیش از 95 درصد مصرف کنندگان بنزین سوپر ماشین های با قیمت بالای 80 میلیون تومان دارن و بخاطر مدل موتورهای روی این ماشین ها حتما باید از بنزین سوپر استفاده کنن.


در هر حال،

درصورتی که قیمت بنزین سوپر افزایش نسبتاً زیادی (باز هم با تصور ذهنی: حدود 500 تومانی و حتی 1000 تومانی هم) داشته باشه، تصور میکنم که تغییر در سبد مصرفی بنزین دارندگان این خودرو ها بوجود نیاد.

ممکن هست که که این سیاست برای تشویق مصرف بنزین سوپر برای عموم مردم جهت امور زیست محیطی اتخاذ شده باشه که با توجه به نوع موتور های ماشین های معمولی که برای مصرف این بنزین طراحی نشده و در آلودگی هوا تاثیر خاصی نخواهد داشت. ضمن اینکه میشه کارهای اصولی تری کرد:
بخشی از در آمدی که از این طریق بدست میاد میتونه صرف جایگزینی خودروهای فرسوده شه و یا صرف بهسازی پتروشیمی های داخلی برای تولید بنزین معمولی با کیفیت بهتر بشه یا صرف ساخت مترو و بسیاری موارد دیگه.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی