خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

قصد دارم با نوشتن در این وبلاگ توانایی نگارش خودم رو بالا ببرم،
چه بهتر که از مزایای جانبی هم بهره برده باشم:
اول اینکه سیر زمانی افکارم رو ثبت کنم
و دوم در ترویج انتقاد همراه راه حل، کمکی کرده باشم

من لیسانس ریاضی محض امیر کبیر خوندم و الان هم در مقطع ارشد رشته بانکداری اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در حال تحصیل هستم.

طبقه بندی موضوعی

پراید

يكشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۱۷ ب.ظ
بحث بر سر قیمت واقعی پراید همیشه مطرح بوده. پرایدی که در حال حاضر 19 میلیون تومان در بازار به فروش میرسه و کارشناسان صنعت خودرو باور دارن که قیمت منطقی برای این خودرو چیزی در حدود 12 میلیون تومان هست. زمانی بود که از این نوع قیمت گذاری دفاع میکردم با این عقیده که با حجم پولی که دست مردم هست سیلی از خودرو به خیابون هایی که چنین ظرفیتی ندارن و با وجود قیمت های بالای خودرو شاهد حجم ترافیک بیشتر و آلودگی بالاتر بخاطر وام خرید خودرو که اخیرا توسط دولت انجام گرفت هستیم. پس برای اینکه عرضه خودرو با ظرفیت حمل و نقل ما همخونی داشته باشه بنظر چنین اختلاف قیمتی عاقلانه هست.

اما این تنها بخشی از تصویر کلی هست و مباحث دیگه ای مثل آلودگی هوا و وجود ماشین های فرسوده، کیفیت پایین این خودرو و دیگر خودرو ها و ... نیز باید در این قیمت گذاری دیده بشن.

یعنی اگر میخواهیم با مکانیزم تنظیم قیمت حجم ترافیک رو کنترل کنیم لازم نیست که خودروی بیکیفیت در ابتدا تولید کنیم و بعد با قیمتی گزاف بخاطر عدم وجود گزینه دیگر و عطش مردم برای خرید خودرو، روانه بازار کنیم. میشه با تقویت بدنه و استفاده از ورق های فولادی ضخیم تر، استفاده از ایر بگ و بقیه موارد قیمت معقول پراید رو نزدیک قیمت کنترل کننده بازار رسوند و یا اینکه با خودروی دیگه ای که در رنج 20 میلیون تومان که ارزش این قیمت گذاری رو داشته باشه جایگزین کرد. اینطوری رضایت عمومی در جامعه هم افزایش پیدا میکنه و میزان مرگ و میر و تصادفات و سوانح هم کنترل میشه.

کار دیگه ای که بنظرم مفید هست این هست که همین پراید رو به کسانی که خودرو های فرسوده دارن و قیمت خودروی فرسودشون نزدیک 12 میلیون تومان هست در عوض اوراق به منظور کنترل آلودگی هوا معاوضه کنن.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی