خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

قصد دارم با نوشتن در این وبلاگ توانایی نگارش خودم رو بالا ببرم،
چه بهتر که از مزایای جانبی هم بهره برده باشم:
اول اینکه سیر زمانی افکارم رو ثبت کنم
و دوم در ترویج انتقاد همراه راه حل، کمکی کرده باشم

من لیسانس ریاضی محض امیر کبیر خوندم و الان هم در مقطع ارشد رشته بانکداری اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در حال تحصیل هستم.

طبقه بندی موضوعی

تعطیلات و گردشگری

پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۲۸ ق.ظ

نوروز هست و حال و هوای بهاری کل ایران رو فرا گرفته، به شخصه چندین سال هست که ایام نوروز از هوای خوب و خلوتی تهران استفاده میکنم و معمولاً ایام دیگه ای از سال به سفر میپردازم. در این ایام بخاطر وضعیت جغرافیایی کشورمون بعضی از بخش های شمالی سیل و برف فرا گرفته و بخش هایی از جنوب بخاطر گرمای شدید برای بسیاری از هموطنان غیر بومی اون مناطق خیلی قابل بهره بردن نیست و در تعطیلات شمال کشور و چند شهر توریستی بخصوص میزبان بیشتر گردشگران هستند و این فرصتی شده برای توسعه این مناطق، شاید هم بخاطر سیل زیاد مسافران برخی مناطق آسیب هم دیده باشن.

مناطق جنوبی به علت وجود نوار ساحلی طولانی و مناطق تاریخی مثل شوش، چغازنبیل از گردشگرپذیری بالایی برخوردار هستند که این فرصت در صورتی که تعطیلات در ایام زمستان که بقیه مناطق در هوای سرد و کولاک گرفتار هستند میتونند از هوای بهاری مناطق جنوبی استفاده کرد.

اگر در ایام زمستان تعطیلاتی یک هفته ای وجود می داشت، این مناطق جنوبی بودند که گزینه اول سفر مسافران بحساب می اومدند و این مناطق هم می تونستند بخشی از ظرفیت گردشگری خودشون رو به فعلیت برسونن.

البته بخاطر تعطیلات بیش از حدی که در کشور وجود داره پیشنهاد مشخصم این هست که تعطیلات نوروزی برای مدارس و ارگان ها همگی در 5 ام فروردین خاتمه پیدا کنه و هر سال با یکی از اعیاد مذهبی در آواخر آذر، دی یا اوایل بهمن تعطیلاتی به مدت حد اکثر یک هفته در نظر گرفته بشه. با نگاهی که به تقویم داشتم بین مناسبت های مذهبی حد اکثر 44 روز فاصله وجود داره و متغییر بودن مناسبت مذهبی( تقویم قمری) و تقویم شمسی باعث میشه که مناطق مختلفی در جنوب کشور فرصت پذیرایی از گردشگران رو داشته باشن. به امید اینکه این مناطق هم به شاخص های بهتری از توسعه دست پیدا کنن.

راستی سال نوتون مبارک
براتون آرزوی سالی سرشار از موفقیت و سربلندی دارم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی