خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

قصد دارم با نوشتن در این وبلاگ توانایی نگارش خودم رو بالا ببرم،
چه بهتر که از مزایای جانبی هم بهره برده باشم:
اول اینکه سیر زمانی افکارم رو ثبت کنم
و دوم در ترویج انتقاد همراه راه حل، کمکی کرده باشم

من لیسانس ریاضی محض امیر کبیر خوندم و الان هم در مقطع ارشد رشته بانکداری اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در حال تحصیل هستم.

طبقه بندی موضوعی

بیمه و اصرار به بیمارشدن

چهارشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ب.ظ
دیدن فراگیر شدن سیگار بین مردم بخصوص جوان ها در کوچه و خیابون برام آزار دهنده هست و موجب افسوس خوردن به حال مبتلایان به مصرف دخانیات هست؛چه بخاطر ناراحتی که از استشمام دود منزجر کننده سیگار و آلودگی هوا به شخص من میرسه و چه بخاطر از دست رفتن این حجم از ارز و دود کردن سرمایه ملی در سطح اولیه و هزینه شدن صندوق مشترک بیمه و بالا رفتن حق بیمه کل جامعه در سطح ثانویه!

سیستم بیمه به این صورت هست که صندوق مشترکی ایجاد میشه و هرکسی که بیمار شد از این صندوق نسبت به پرداخت هزینه های بیمار اقدام میشه. حالا اگر کسی اصرار به مصرف مواد دخانی یا الکی داشته باشه در واقع خودش رو در معرض بیماری های مثل سرطان ریه، مری، کبد و ... میزاره و احتمال بیمار شدنش رو تقویت می‌کنه و هنگام بیماری از صندوق مشترک با دیگران بهره می‌بره. برای بالابردن هزینه مصرف دخانیات و مشروبات الکلی و موارد مشابه مثل تصادفات، هنگام مراجعه بیماران به بیمارستان ها جهت درمان با تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد مصرف کننده مشروبات الکلی و دخانیات و کسانیکه حرکات خطرناک حین رانندگی داشتند امکان بررسی وضعیت "بیماری دوستی" فرد مطلع شد و در صورتی که در این لیست قرار داشت کمک هزینه درمان پرداخت نشود.

مصرف کنندگان مشروبات الکلی شامل کسانی میشود که به بیمارستان‌ها جهت مصرف زیاد آورده شدند، راننده‌های مست که توسط راهنمایی رانندگی شناسایی شدند و افراد مستی که توسط پلیس هنگام مردم آزاری شناسایی شدند هستند.
راننده های با سابقه تخلف های با امتیاز منفی زیاد و یا موتورسواران فاقد کلاه ایمنی و مدارک بخش مربوط به افراد "تصادف دوست" رو تشکیل میدن.
در نهایت میشه به صورت رندم از افرادی که به مراکز دولتی مراجعه میکنند و یا از بانک اطلاعات آزمایش خون افراد سیگاری و معتاد رو تشخیص داد.

با صرفه جویی هایی که برای بیمه ها مهیا میشه فشار بیشتری جهت ارائه خدمات بهتر به بیمارانی که قربانی شرایط و نه سهل انگاری خودشون شدن فراهم میشه.

پ.ن. تاثیر مشروبات الکلی بر اقتصاد انگلستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی