خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

قصد دارم با نوشتن در این وبلاگ توانایی نگارش خودم رو بالا ببرم،
چه بهتر که از مزایای جانبی هم بهره برده باشم:
اول اینکه سیر زمانی افکارم رو ثبت کنم
و دوم در ترویج انتقاد همراه راه حل، کمکی کرده باشم

من لیسانس ریاضی محض امیر کبیر خوندم و الان هم در مقطع ارشد رشته بانکداری اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در حال تحصیل هستم.

طبقه بندی موضوعی

پناه جویی به سبک ترکیه

دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰ ب.ظ

امروز در خبرها به باج بیش از سه میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به ترکیه برای جلوگیری از ورود پناهجویان به این اتحادیه بطور وسیعی پرداخته شد. سیاستی که ترکیه برای اخذ چنین مبلغی در پیش گرفت نظر من رو به خودش جلب کرد، ابتدا رها کردن پناهجویان برای هجوم به کشور های اروپایی و سرایت دادن بحران به این کشورها و سپس درخواست کمک! مالی به منظور سامان دادن این پناهجویان و در واقع دریافت خساراتی که به ترکیه از این بابت وارد میشه. در این یاد داشت قصد ندارم به بررسی سیاست‌های ترکیه بپردازم و بیشتر قصد دارم موضوعهزینه های که کشور ما در مبارزه به مواد مخدر متقبل میشه مورد کند و کاو قرار بدم.

حقیقت این هست که تا کنون بیش از سه هزار شهید ودوازده هزار جانباز فقط در بخش مبارزه با قاچاق مواد مخدر داشتیم، این هزینه تنها بخشی از هزینه انسانی هست که میپردازیم، آن هم برای مواد مخدری که از افغانستان و پاکستان بیشتر به قصد کشور های اروپایی از مرزهای ایران عبور میکنن و به ترکیه و از ترکیه به اتحادیه اروپا میرسه. اما تنها ایران هست که متقبل هزینه مبارزه با این ترانزیت شده و میشه. فکر میکنم اگر بنا باشه عمکردی مشابه عملکرد ترکیه و پناهجویان داشته باشیم میتونیم با قاچاقچیان مواد مخدر به این تفاهم برسیم که مسیر رو براشون باز کنیم و در عوض تضمین عدم پخش مواد مخدر در کشور رو از اونها بگیریم. حتی شده برای یکسال هزینه ای که به کشور ترکیه و کشور های اروپایی وارد خواهد شد منجر به التماس اونها برای نه تنها پرداخت تمام هزینه های مبارزه با مواد مخدر بلکه کمک های انسان دوستانه! در بخش های کشاورزی و آبرسانی رو هم در ایران متقبل خواهند شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی