خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

قصد دارم با نوشتن در این وبلاگ توانایی نگارش خودم رو بالا ببرم،
چه بهتر که از مزایای جانبی هم بهره برده باشم:
اول اینکه سیر زمانی افکارم رو ثبت کنم
و دوم در ترویج انتقاد همراه راه حل، کمکی کرده باشم

من لیسانس ریاضی محض امیر کبیر خوندم و الان هم در مقطع ارشد رشته بانکداری اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در حال تحصیل هستم.

طبقه بندی موضوعی

آموزش قرآن به سبک آموزش و پرورش

جمعه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲ ب.ظ
تصور کنید که هدف گذاری خانواده ای برای آموزش زبان انگلیسی فرزندانشان، فهمیدن و لذت بردن از اثار ادبی غنی در ادبیات انگلیسی باشه، آثاری مثل آثار شکسپیر و جرج اورول و .... مسلماً این خانواده در صورتی که از ابتدا، آن هم در سنین کودکی چنین آثاری رو برای آموزش انگلیسی برای فرزندانشون انتخاب کنن اگر فرزندان از زبان انگلیسی نفرت پیدا نکنن از این نویسنده ها و آثارشون نفرت پیدا میکنن.

کاری که در آموزش و پرورش با هدف آموزش زبان عربی به عنوان زبان دین در دستور کار هست چیزی مشابه آموزش انگلیسی به سبک بالا هست. از ابتدا با آیات و کلمات قرآنی سعی دارن که زبان عربی رو به دانش آموزان یاد بدن در صورتی که با نگاهی به خروجی این دیدگاه، هیچ آثار مثبتی دیده نمیشه. اگر کسی به زبان انگلیسی علاقه پیدا کنه و در زبان انگلیسی تبحر پیدا کنه خیلی محتمل تر هست که مراجع انگلیسی رجوع کنه و در این باره فرقی بین زبان انگلیسی و عربی و یا هر زبان دیگه ای وجود نداره. منظور اینکه اگر بنای آموزش و پرورش توانمند ساختن دانش آموزان در بهره وری از زبان قرآن و سایر متون عربی از جمله نهج البلاغه هست فکر میکنم که باید عربی هم به شیوه زبان های دیگر تدریس بشه به این صورت که ابتدا مکالمه آموزش داده شه و همین توانایی علاقه دانش آموزان رو به فراگیری بیشتر این زبان دوچندان خواهد کرد. اگر هدف دیگری از این نحوه تدریس وجود داره باید گفت که در مسیر هدف قرار دارن.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی