خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

قصد دارم با نوشتن در این وبلاگ توانایی نگارش خودم رو بالا ببرم،
چه بهتر که از مزایای جانبی هم بهره برده باشم:
اول اینکه سیر زمانی افکارم رو ثبت کنم
و دوم در ترویج انتقاد همراه راه حل، کمکی کرده باشم

من لیسانس ریاضی محض امیر کبیر خوندم و الان هم در مقطع ارشد رشته بانکداری اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در حال تحصیل هستم.

طبقه بندی موضوعی

قانونی برای رانندگی قانونی

سه شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷ ب.ظ
مدتی پیش یک نفر رو تو مترو دیدم که خیلی وضع زننده ای داشت، کثیف و مشمئز کننده و از همین هم به عنوان اهرمی برای باز کردن مسیر استفاده میکرد. اخر سر هم یک جای دنج تو قطار نشست و بقل دستی ها هم سعی میکردن فاصلشون رو با طرف حفظ کنن که مبادا با هم تنه به تنه شن و لباسشون کثیف شه. شبیه این موضوع رو هنگام رانندگی هم زیاد دیدم:
معمولا راننده های ماشین های تصادفی که صافکاری نشدن بی کله تر از بقیه رانندگی می کنن و ترسی از برخورد با دیگران از خودشون نشون نمیدن. میرن تو دل بقیه و برای خودشون مسیر باز میکنن. این وسط اونهایی که ماشینشون تمیز هست و بی خط و خش معمولا محتاطانه رفتار میکنن و در مواجهه با این افراد فقط حرص میخورن.
کسی که ماشینش خوردگی داره و صافکاری نکرده و قانون رو رعایت نمیکنه، احتمالا تصادف هم کنه گازش رو میگیره و میره، ککش هم نمیگزه و بقیه هم حاضر نیستن به خاطر خسارت 200 هزار تومانی عمرش رو تو دادگاه و راهنمایی رانندگی تلف کنه تا فرد مقصر رو پیدا کنه. اون هم وقتی نهایتش این هست که مقصر رو مجبور به پرداخت اصل خسارت میکنن. در واقع اگر طرف بتونه فرار کنه که قصر در رفته و اگر هم پیداش کنن همون مبلغی که خسارت زده رو باید پرداخت کنه به اضافه هزینه دادرسی؛ پس چه بهتر که بخت خودش رو آزمایش کنه!

برای حل این مشکل این ایده به ذهنم رسید که خوبه پلیس افرادی که تصادفی بودن ماشینشون مشهود هست رو برای عدم تعمیر و صافکاری جریمه کنه و یا ماشینشون رو بخوابونه. اما این کار چه تاثیری داره؟ و از طرفی اگر تازه تصادف کرده باشیم چه شکلی میشه به پلیس 500 متر جلوتر تفهیم کرد که تصادف تازه رخ داده تا ما رو با قبض جریمه بدرقه نکنه؟

در صورتی که افراد تو تصادف موظف شن که چه مقصر چه بی تقصیر، تصادفشون رو به پلیس اعلام کنن و پلیس هم در گزارشی زمان تصادف رو به همراه ضمیمه عکسهایی از خسارات وارده به هر دو ماشین تهیه کنه و نسخه ای به هرکدومشون بده و اونها موظف باشن که ظرف یک مدت مشخص ماشین رو صافکاری و نقاشی کنن اگر پلیسی اونها رو به علت عدم صافکاری متوقف کنه از چند حال خارج نیست:

اول اینکه تصادف تازه باشه و به پلیس هم گزارش شده باشه و برگه گزارش در دست راننده باشه که در این صورت اجازه ادامه حرکت به راننده داده میشه

دوم اینکه طرف برگه گزارشی نداشته باشه که در اینصورت معلوم میشه که در حال فرار از صحنه تصادف هست و ماشین باید جریمه سنگینی شه، البته ممکن هست که برگه گم شده باشه که برای این هم در حالت سوم توضیح داده شده.

سوم اینکه برگه گزارش گم شده باشه، در اینصورت امکان استعلام وجود داره در صورتی که از زمان مقرر برای تعمیر گذشته باشه جریمه ای سبک تر از حالت نداشتن برگه گزارش باید در نظر گرفته شه و صورتی که هنوز زمان مقرر سپری نشده باشه به علت همراه نداشتن برگه گزارش تصادف جریمه ای به مراتب سبک تر در نظر گرفته شه.

با این ساز و کار به نظر میرسه با بالا رفتن هزینه تصادف، رانندگی ها قانونمند تر، چهره خیابون ها زیبا تر و تعداد فرار از صحنه تصادف هم کم شمار تر بشه.

نظرات (۳)

جلب بود
بسیار عالی
  • محسن موسایی داریان
  • سلام
    به نظرم توجه جالبیه ولی واقعا میشه مردم رو مجبور به تعمیر ماشینشون کرد؟!
    اگر طرف پول تعمیر رو نداشته باشه چی؟!
    نکته بعدی که به ذهنم می رسه در مورد متنت نوع نگارشت هست این که خیلی رسمی ننویسیم و محاوره ای باشه نوشتمون به نظر من بی اشکاله ولی بعضی جاها خیلی محاوره ای شده مثل خط دوم که به جای "بازکردن" نوشتی "واز کردن"
    امیدوارم به ثبت سیر زمانی افکارت ادامه بدی
    پاسخ:
    سلام
    تشکر بابت دقت نظرت
    بحث نوشتاری به خاطر کم سوادی تو حوزه ادبیات بود و موردی هم که اشاره کردی تصحیح شد.
    در رابطه با بخش ماهوی هم سعی کردم تو پست لایحه قانونی برای رانندگی قانونی نظرم رو شرح بدم

    انشالله که روند نوشتن ادامه داشته باشه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی