خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

قصد دارم با نوشتن در این وبلاگ توانایی نگارش خودم رو بالا ببرم،
چه بهتر که از مزایای جانبی هم بهره برده باشم:
اول اینکه سیر زمانی افکارم رو ثبت کنم
و دوم در ترویج انتقاد همراه راه حل، کمکی کرده باشم

من لیسانس ریاضی محض امیر کبیر خوندم و الان هم در مقطع ارشد رشته بانکداری اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در حال تحصیل هستم.

طبقه بندی موضوعی

لایحه قانونی برای رانندگی قانونی

جمعه, ۱۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۱ ب.ظ

در پست قانونی برای رانندگی قانونی راهکاری برای بهتر شدن چهره خیابون ها و قانونمند تر شدن رانندگی مطرح کردم. حین نگارش چند مساله در همین رابطه، برای حالت های خاص وجود داشت که مطرح نکردم و پاسخی هم بهشون ندادم:

اگر فردی در تصادف مقصر بود و بضاعت تعمیر رو نداشت چی؟ اگر فردی در تصادفی بی تقصیر بوده و فرد خاطی فرار کرده بود، این بنده خدا چرا باید از جیب هزینه کنه و متضرر شه؟ اگر بیمه ای ها و صنف صافکار ها بخوان از این قانون سوء استفاده کنن و در حالت بدبینانه نرخ خدمات رو بالا ببرن و در حالت خیلی بدبینانه تر ، مثل فیلم "کودک" چارلی چاپلین، اقدام به تخریب اموال مردم کنن تا تعداد مراجعینشون بیشتر شه چی؟


و اگر های دیگه که بعدا اضافه خواهد شد.

اول تکمیل راه حل پیشنهادی و بعد پرداختن به چند مساله:
از محل پرداختی جریمه هایی که به علت فرار از صحنه تصادف حاصل شده، میشه صندوقی برای کمک به افراد کم بضاعت که در تصادف بی تقصیر بودن و طرف مقابلشون فرار کرده ایجاد کرد و یا حتی با دادن اولتیماتوم به افراد کم بضاعت مقصر به این قشر هم کمک کرد و پرداخت هزینه صافکاری رو وابسته به عدم تخلفات دیگه حین رانندگی کرد. و اگر باز تخلف و تصادف صورت گرفت میشه ماشین رو خوابوند و راهکارهای موجود دیگه. اما اگر چنین صندوقی هم در نظر گرفته نشه با توجه به نکات زیر اجرای طرح اشاره شده هرچند ایده آل نیست اما اجرایی شدنش مفید تر از اجرایی نشدنش هست:

فقر نباید بهانه ای بشه برای ارتکاب خلاف و کسی که از وسیله ای استفاده میکنه باید نسبت به عواقب اتفاقات احتمالی ناشی از استفاده از اون وسیله هم پاسخگو باشه و آمادگی لازم رو داشته باشه. ماشین تصادفی آدم پولدار و فقیر هر دو آلودگی تصویری و استرس در جامعه تزریق میکنن و اتفاقا به نظرم ماشین کم ارزش که صافکاری نشده باشه انگیزه کمتری در رانندگی قانونمند داره.

نکته دیگه اینکه، اگر بیایم هزینه های تصادف رو دو قسمت کنیم: 1- هزینه صافکاری و تعمیرات و 2- افت ارزشی که به علت تصادفی شدن ماشین صورت میگیره، فکر میکنم که راهکار اولیه در کل با کاهش تعداد تصادفات از کاهش ارزش دارایی تمام افراد جامعه چه فقیر و چه غنی جلوگیری کنه. از طرف دیگه اگر افرادی در تصادفات فرار میکردند با فرض قانونی شدن این طرح متحمل جریمه سنگین میشن و همین ممکن هست باعث شه قرار رو به فرار ترجیح بدن. در صورت فرار این افراد، فرد خسارت دیده بین تعمیر با هزینه شخصی، استفاده از بیمه، که در اینصورت هم با از دست دادن تخفیف بیمه به نحوی ضرر مالی محسوب میشه، و یا اینکه ماشین رو به حال خودش رها میکردیم که باز هم از ارزش ماشین کم میشد و غنی و فقیر از این طریق متضرر میشد و در واقع جامعه همین الان هم خسران میبینه.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی