خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

خطورات ذهنی من، بهانه ای برای نوشتن

به بهانه نوشتن، دغدغه ها و راه حل هایی که به ذهنم خطور کرده را مینویسم

قصد دارم با نوشتن در این وبلاگ توانایی نگارش خودم رو بالا ببرم،
چه بهتر که از مزایای جانبی هم بهره برده باشم:
اول اینکه سیر زمانی افکارم رو ثبت کنم
و دوم در ترویج انتقاد همراه راه حل، کمکی کرده باشم

من لیسانس ریاضی محض امیر کبیر خوندم و الان هم در مقطع ارشد رشته بانکداری اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در حال تحصیل هستم.

طبقه بندی موضوعی

بومرنگ

جمعه, ۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۶ ق.ظ

امروز بعد از ظهر برای برداشتن برادرم از فرودگاه امام خمینی دیر راه افتادم، برای همین به دقایق ساعت دقیق شده بودم و ساعت رسیدنم رو با توجه به سرعت لحظه ایم و ترافیک های مقطعی به روز میکردم. چون باطری گوشی همراهم خالی شده بود و امکان تماس نداشتم دقیقه به دقیقه برام مهم بود. نمیخواستم تا اونجا برم و بعد بفهمم که دربست گرفته و رفتنم به خاطر هیچ و پوچ بشه. مسیر فرودگاه مسیری هست که این چند وقت زیاد رفتم و همیشه چه ساعت خلوتی و چه ساعت شلوغی یک تله ترافیکی تو این مسیر اذیت کننده بوده: اون هم عوارضی تهران هست، فرقی هم نداره مسیر رفت باشه یا برگشت، همیشه باید حد اقل چند دقیقه رو اونجا بگذرونی. فکر میکنم که میشه این تله ترافیک رو راحت بر طرف کرد؛ تصورم این هست که هر ماشینی مثل بومرنگ، از هر شهری که خارج میشه به همون شهر برمیگرده، به جز استثنائات که بعدا راجع به اونهم صحبت میکنم. اگر گزاره قبلی درست باشه میشه با اضافه کردن هزینه عوارضی یک مسیر مثلا خروجی به مسیر دیگه که ورودی باشه فلسفه وجودی عوارضی خروجی رو ازش گرفت. یعنی فقط برای یک طرف عوارضی گرفته شه اما با قیمت بیشتر.

البته راه دیگه ای هم الان وجود داره و اون هم پرداخت الکترونیکی هست که متاسفانه هنوز همه گیر نشده و شاید خود این ترافیک باعث شه که مردم به این گزینه روی بیارن اما با این آلودگی هوا و هزینه ای که دولت و مردم بابت بنزین دارن میدن هزینه هنگفتی برای این فرهنگسازی به نظر میرسه.

دو تا مساله ممکن هست مطرح شه: اولی که به نظر خودم مساله معقول تری هست این هست که لزومی نداره ورودی ها و خروجی های یک عوارضی یکی باشه یعنی مردم از عوارضی تهران قم بیشتر وارد میشن و مثلا از عوارضی فیروزکوه بیشتر خارج میشن و مسیر برگشت رو هم اصلا از یک مسیر دیگه میان. فکر میکنم این تفاوت از دوبرابر و یا نصف تجاوز نکنه و بنابر این اگر به جای اینکه عوارضی هایی که فقط یک طرف مسیر دریافتی دارن قیمت رو دوبرابر کنن 3 برابر کنن این مشکل رفع میشه، هر چند خودم قبول دارم که این مقدار که یک مقدار حداکثری هست واقعاً محسوس هست، اما فکر میکنم خود مردم هم از چند جهت از این ماجرا سود میبرن و براشون این طرح به صرفه هست: اول بنزین کمتری که توی ترافیک میسوزونن، دوم هزینه فرصت کمتری که از دست میدن، سوم اعصاب خوردی کمتر سر ترافیک عوارضی ها و زرنگ بازی برخی راننده ها در صف عوارضی.

اما مساله دوم که خیلی برای خودم هم پررنگ نیست: ممکن هست بعضی استدلال کنن که این عوارضی ها برای پلیس راهور و دستگیری ماشین های متخلف در حال فرار مناسب باشه. فکر میکنم که این مشکل همین الان هم به خاطر وجود خط ویژه پرداخت الکترونیکی مطرح باشه و بود و نبود این طرح خیلی تاثیر گذار نباشه. از طرف دیگه ماشین فرد متخلف هم باید به یک جای دیگه وارد شه و اونجا پلیس میتونه این فرد رو شناسایی کنه. راه دیگه هم نصب دوربین های ترافیکی هست، مثل همین دوربین های ترافیکی در خط پرداخت الکترونیک عوارضی ها.


پ.ن. دیگه کم کم دارم به این نتیجه میرسم که این وبلاگ، وبلاگ ترافیکی و حمل و نقل شهری هست.

جمعه 20 آذر 1394


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۹/۲۰
  • ۲۲۴ نمایش
  • فلان فلانی

boomerang

اتلاف وقت

بومرنگ

ترافیک

شلوغ

عوارضی

معطلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی